En el idioma que prefieras

miércoles, 2 de mayo de 2012


By turning LEGO into music – with a gigantic street organ consisting of 20,000 LEGO Star Wars bricks. These were arranged in such a way that they played the Star Wars theme tune when the crank was turned – while at the same time showcasing the sets we wanted to promote, integrated into four fascinating Star Wars worlds (Hoth, Tatooine, Endor and the Death Star).
Around the time of the premiere, the organ was displayed in cinemas and at special events all over Germany. Fans could play it themselves and order the sets built on the organ via a QR-Code and a microsite.


 ¿Alguna vez pensabas que consiguirías crear música usando los lego? En esta fusión de Lego y Star Wars han montado un bloque formado por 20.000 piezas que cuando van moviéndose se escucha la banda sonora de la película. Muy buena acción que han llevado a cabo, además se puede interpretar en su web vía QR-Code y su microsite (en España no). En la web de España no se quedan cortos y hay un videojuego muy interesante.

Ficha técnica
Advertising Agency: Serviceplan, Munich, Germany
Chief Creative Officer: Alex Schill
Executive Creative Director: Matthias Harbeck
Creative Directors: Oliver Palmer, Alexander Rehm
Art Directors: Andreas Balog, Marijo Sanje
Graphic Design: Anna Tracy Wodera
Copywriters: Nicolas Becker, Lorenz Langgartner

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Haz click en el video :-)